Vilka konstiga människor det finns!

Själv är man i startgropen av sin uppfödarekarriär och jag söker mycket information och lär mig allt jag kan innan jag ens tänker tanken på en kull. Jag gör detsamma innan jag ens tänker tanken på att kontakta en uppfödare angående en valp/hund. Jag skulle ALDRIG kontakta någon som säljer en valp om jag inte var säker jag ville ha en eller framförallt kunde betala för den!

Vi har bestämt oss för att omplacera våran fina Gucci. Barn stressar honom så mycket och det är inte rättviss mot honom då vi har småbarn och vi umgås med andra som har småbarn.
Folk prutar, vill ha en kastrerad hane på foder(?), och ringer och berättar om sin 7 och 9 åringar som behöver en hund av mindre storlek så dom kan gå ut med!!! Trots att det står klart i annonsen att inga barnfamiljer!
Vi har det gäng av 18-20 åringar som skriver och berättar jätte trevligt om sig själva men när jag påtalar att en chihuahua kan leva 15-18 år och kanske inte idag men om några år så vill dom ha barn så hör jag inget mer heller. ALLA vill ha avbetalning!

Värsta var när en uppfödare kontaktade mig och ville gärna ha honom. Inga pengar(vilket vi kunde ta sen då jag känner till henne så där var inte problemet) och sen har hon kennel. Vad skulle hon med honom till? ja ja tänkte jag det är up till henne och vi fortsatt att prata. Sen får jag ett mail där hon verkligen vill säga hon är intresserade. Jag skriver tillbaka att jag ska bara prata med min man. Då får jag ett mail tillbaka där hon är rätt kort och säger "jag vill inte ha Gucci längre. Jag nöjer mig med dom hundar jag har". Ja men vad fasiken kan du inte tänka dig förr innan du kontaktar folk då!! Det är känslor inblandad här och ingen jäkla telefon jag säljer!

Nu har jag gnällt av mig! Att vara uppfödare kommer inte att vara lätt men tur man kan gnälla lite!

Här får ni se min fina Gucciponken

Haha jätte dålig bild när han och jag försöker ståträna för första gången. Tro mig det blev bättre!


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Åh Lori, det gör mig så ledsen läsa det här!!



Jag hoppas någon seriös person hör av sig o att Gucci kommer till ett barnfritt hem där han inte behöver tävla om uppmärksamhet och får det bra!



Hur gammal är Gucci?



Kram från oss

2009-08-29 @ 17:03:00
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag känner igen det där. Min dotter har haft samma problem när hon skulle sälja sina valpar. Hoppas ni hittar ett bra hem till Gucci.

2009-08-29 @ 21:33:03
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo [Ett hundliv i all sin glans...]

Aaa men jisses vad tänker folk med? Det är juh bara okunniga och iintellektuella människor som inte kan sätta värdet och vikten av att äga en hund!



2009-08-29 @ 23:25:32
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: I våran lilla vrå (C)

ja, de e inte lätt att vara uppfödare. Jag är uppvuxen på en kennel och har varit mkt delaktig i allt som har med kennel att göra. Å kan säga att genom åren så har man sätt, hört å träffat väldigt udda å speciella människor. Kanske inte alla människor är ämnade till att ha hund?!



Hoppas lilla Gucci hittar ett toppen hem! UTAN BARN! kram

2009-08-30 @ 11:10:36
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: SARA

Ja,a du. Man träffar på så mycket skumma människor. Jag ska höra mej för här nere omja vet nån som är intresserad av honom =)

2009-08-30 @ 11:27:50
URL: http://misstell.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Finns många knepiga människor. Tror inte jag skulle klara av att sälja valpar. Tur att det finns folk som gör det,annars hade jag inte haft mina tre sötnosar. Hoppas du hittar ett bra hem till Gucci. Han kanske vill komma och bo med tre tjejer? ;o)

2009-08-30 @ 15:13:49
URL: http://astasdagbok.blogspot.com
Postat av: Lori

Tack snälla för era fina ord. Det är första gången jag behöver omplacera/sälja en älskade vän och det är verkligen inte lätt.

Madde han skulle säkert trivas jätte bra, det är inte andra hundar som han stressas av det är 2benta gnällisar som han avskyrskratt

2009-08-30 @ 19:48:23
URL: http://lilyhearts.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Jo det e sant, ni e ju många i familjen som kan gosa :) men synd han inte trivs med barn och blir stressad. Hoppas du får napp o han får flytta till ett barnfritt hem.. KRAM

2009-08-30 @ 19:52:29
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

Herregud, så tråkigt med såna mail! Jag är ju 20 snart och jag har själv tänkt igenom mitt hundköp ett och fem gånger. Först var ju det planerat så att jag skulle ha henne på foder men jag blev förälskad. DÅ hade jag ändå tänkt igenom det ordentligt, riktigt ordentligt. Vägt upp för- och nackdelarna. Det är extremt viktigt då man är ung, i min ålder anser jag då man vet aldrig när man kommer få ungar, om man k0mmer flytta flera gånger, jobba sent etc. Jag vet flera bekanta som skaffat sig hund utan att ha tänkt igenom det ordentligt så det gör riktigt ont i hjärtat att se hundarna!!Gucci var jättefin, han hittar nog ett hem :)

2009-08-31 @ 13:50:41
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad supertrist Lori ! - det är aldrig någon lätt process att hitta bra hem till valpar eller vuxna, men man får trösta sig med att när man väl hittat det rätta hemmet så har allt varit värt det.



Önskar all lycka till, han e en så stilig kille Gucci! :)



2009-08-31 @ 13:55:21
URL: http://minitassar.blogg.se/
Postat av: linaa

FINA Gucci! trist o höra men ibland får man inte vara ego utan tänka på hundens bästa. Det handlar ju inte om att ni inte älskar han o inte vill ha han utan att han skulle må bättre av att vara i ett barnfritt hem. Hoppas ni hittar rätt ägare. va jag äldre med utflugna barn hade jag inte tvekat att ta honom om du hade frågat.

bamsekram t er!

2009-09-01 @ 00:04:36
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Söta fina goa Gucci! Hoppas allt kommer bli till det bästa för er. det är skärmmande hur människor kan ringa och svara när de har barn, och inte ens orkar läsa att ni inte vill ha kontakt med barnfamiljer!?

2009-09-02 @ 18:08:41
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Vad jobbigt med oseriösa människor. Var med om en hel del sådana när jag skulle sälja min häst. Förr eller senare hittar du en toppenägare till Gucci, även om det kan ta sin lilla tid!

2009-09-05 @ 17:47:33
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: sara

NUU är det dags för en uppdatering tycker jag ! =)

2009-09-09 @ 13:59:41
URL: http://misstell.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vet faktiskt inte hur jag kom in på den här bloggen, trots att det var ett tag sen du skrev tänkte jag bara skriva att jag hoppats du hittat ett bra hem till fina Gucci, men att du samtidigt inte ska titta ner på unga personer som skaffar hund. Själv är jag 20 och har en papillon. Har växt upp med hund, haft hundar i hela mitt liv och kan inte tänka mig leva utan dem.. Jag ser till att det fungerar med honom, han är själv max 2h per dag och det funkar super. Så även unga människor kan ha hund :)

2009-11-01 @ 21:11:39
Postat av: alena

Hej! Jag kom in på din blogg av en slump. Därför vet jag inte något om detta men jag vill bara meddela att jag själv är intresserad av att skaffa en till hund. Jag har idag en korthårig chihuahua på snart 7 månader. Han är köpt hos en seriös kennel som föder upp hundar i hemmiljö. Denna hund är verkligen en guldklimp i mitt liv. Men nu känner jag att han kanske skulle behöva lite sällskap. Jag är främst intresserad av att köpa en till chihuahua då det blir lättast för Charlie, min nuvarande hund, att busa med någon i samma storlek. Jag är ganska ung, 20 år men är ändå medveten om allt ansvar som kommer med en hund. Mitt största problem idag är väl min ekonomi då jag studerar på Örebro universitet och tar studielån. Samtidigt som jag köpte Charlie för bara 5 månader sen. Jag vet inte vad du tänkt för pris på din vovve men du får gärna höra av dig om det om jag låter som en rimlig hundägare för dig. Annars hoppas jag att du hittar ett hem till lillen så snart som möjligt! :)

2010-03-26 @ 01:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0